michelle-naar-australie.reismee.nl

Het eerste deel van de oostkust omhoog

Dag lieve allemaal,

Wat is er weer veel gebeurd in de afgelopen weken, elke dag maak ik zoveel leuke dingen mee en zie ik zoveel moois. De wifi in hostels valt erg tegen, vandaar dat er nog niet veel foto's opstaan.

Hoe bevalt het me hier en is het wat ik er van had verwacht.. het is bijna niet te beschrijven hoe mooi het hier is, en op elke nieuwe plek weer zo anders is. Ik heb al een aardig stukje gereisd in de tussen tijd en het gaat me goed af. Genoeg ruimte in mn backpack, al word het zwaar met het warme weer als ik een flink stuk moet lopen. Goede voorbereiding gehad thuis want heb alle nodige spullen mee en ook niks overbodigs. Mn schoenen lopen top al mis ik soms een leuk hakje haha maarja dat komt wel weer. Toch zijn de plekken boven mijn verwachting, byron bay en brisbane zijn tot nu toe mijn favoriet maar allebei zo anders. Hostels zoeken is mega makkelijk, ook de weg vind je zo door stom weg mensen te vragen of even je wifi te gebruiken. Al zullen er vast dagen komen dat iets niet makkelijk gaat. Tot nu toe redelijke hostels gehad. Sommige erg druk, in brisbane op een kamer met 30man pff. Douches zijn vaak prima, hoe schoon het thuis is moet je snel los laten. Slippers aan en snel je ding doen.
Australische mensen (ozzies) zijn zo vriendelijk. Laatst kwam ik met een ouder echtpaar in gesprek omdat ze aanboden een foto van me te maken. Haar ouders kwamen uit nederland en voordat ik het wist had meneer mn telefoon om aantekeningen te maken voor werk in Melbourne. Als ik hun namen zou noemen zou ik wel binnen komen haha geweldig. Mensen die je op straat zien zitten met je tas en gewoon nieuwsgierig zijn waar je heen gaat. Ongekend hoe aardig iedereen hier is!
Hoeveelheid nederlanders valt wel tegen! Mega veel duitsers en mensen uit zweden of finland, wel wat engelsen ook maar leuk groepje nederlanders ben ik nog niet tegen gekomen.
Wassen.. daar heb ik me van wel weer een beetje op verkeken. Dat het vaak moet gebeuren oke maar alle wasmachines zijn zooud en slecht voor mn kleren. Nou moet het eigenlijk ook elke keer in de droger want ik kan het nergens ophangen. Voordeel is wel dat ik volgende maand kan gaan shoppen!

Alweer een maand weg uit nederland, al voelt het soms langer maar toch ook alweer een maand. Na surfkamp ben ik met de meiden ( Chloe en Veerle ) op de nachtbus gestapt naar Yamba, een klein dorpje waar niet veel te zien was maar erg schattig. Volgende dag door naar Byron bay waar ik erg naar uit keek. Wat een leuke plek, daar zou ik wel kunnen wonen. Leuke straatjes, winkeltjes, geweldig strand, mooie omgeving, ja! Helaas niet kunnen surfen omdat mijn schouder echt nog pijn deed en ik zowiezo nog 2 weken rust moet pakken. Eerste avond weer een wandeling gemaakt naar het lighthouse. Met sunset waren we boven, wat een uitzicht joh!
2 jongens van de groep sloten ook weer aan, die hebben een camper gekocht. Chillen op de camping met kalkoenen om je heen die je eten proberen te stelen. Stikt hier van de kalkoenen.
Vond het jammer om byron bay te verlaten.

Op naar gold coast, surfers paradise. Miami 2.0 pff wat een drukte ineens weer in zón grote stad. Backpacks weer neergegooid en op verkenning! Ik had ergens gelezen dat hier het grootste gebouw van queensland stond en je die op kon. Dat had ik goed gelezen!! Wij er achteraan en de volgende dag was het zover. Met de lift naar de 77ste verdieping en vanaf daar werden we vastgeketend en was het nog 40meter omhoog lopen. Daar stond ik dan 270meter hoog met een prachtig uitzicht!! Kreeg er tranen van in mn ogen. Fotos komen als het lukt. In de avond hadden we een pubtour, 4 dikke clubs bezocht en even goed gedanst. Perfecte plek om te gaan feesten.

Door naar Brisbane, weer een stad maar zo anders. Best rustig en erg mooi. Weer de backpacks aan de kant en gelijk op pad, al merk ik wel dat ik kapot ben van al dat reizen, korte nachten, en vooral veel lopen! Ik wist dat er een mooie brug was, de story bridge maar die konden we niet vinden, wel andere bruggen overgelopen. Bij toeval zagen we iets over een art gallery, opgezocht en naar binnen. Leuk om te zien, heel apart wat ze gedaan hadden hier met kunst dat ik het zelfs mooi vond!
Volgende dag bij de koala senctuary geweest, wat een leuke beestjes. Volgende keer hoop ik ze in het wild te spotten! Na een klein powernapje brisbane weer in want ik wou en zou die brug zien. Flink stuk lopen kan ik je vertellen pff. Heel mooi verlicht en stond echt te genieten van wat ik onderweg tegen kwam. Samen met Chloe stond ik op een plekje om een foto te maken toen er ineens een ferry aan wal kwam.. hop on for free. Spontane dingen zijn het leukst, hop in de ferry boven op t dek vooraan als 2 dolblije meisjes. Geen flauw idee waar het ons zou brengen.. toch maar even gevraagd of we op deze plek terug kwamen haha. We zijn onder meerdere bruggen gevaren die stuk voor stuk verlicht waren, langs een groot reuzenrad dat verlicht was en alleen de stad al met al die lichtjes. Wat een mooie stad.

Toen naar Noosa, daar zou zoveel te doen zijn. Helaas mijn eerste tegenvaller, dit ook mede door de regen afgelopen dagen. Het kan dit moment bloed heet zijn en helderblauw en over een uur komt het met bakken uit de lucht. Als het regent blijft het vaak wel even regenen. Jammer van onze dagen hier maar vanochtend vroeg uit de veren en op naar een flinke beklimming. Natural park was erg mooi, had gehoopt wat wilde koalas te zien maar helaas. Wel een prachtig uitzicht helemaal boven aan. Nog geen 10minuten terug of het begon weer te regenen, gelukje!

Nu in de bus naar Hervey Bay voor 1 overnachting en dan ga ik naar Fraser island voor 4 dagen. Kijk maar even op internet HOE mooi het daar is. Kamperen op t strand en crossen met een jeep, ik heb er zin in!
Oh en waarschijnlijk heb ik ook een baan, ja ja... citroenen plukken. Wacht nog op de bevestiging maar dat komt vast goed. Via een pagina voor dutchies in australia op facebook een berichtje geplaatst voor tips. Is toch lastig om in te schatten waar je moet zijn. Je hoort best veel over oplichters die je laten zwoegen en dan niks betalen. Gelijk bericht terug van andere dutchies die er al geweest zijn dus dat was echt top. Zelf opzoek gegaan en uiteindelijk maar gewoon iemand gebelt.. stuur je gegeven maar dan is dat goed zei ze.. oke haha het zal wel goedkomen!

Ik hoop jullie weer bijgepraat te hebben en tot mn volgende blog!
Liefsssss xx

Surfcamp, Gerroa

Joehoeee,

Wat een week! Vorig weekend leuke dagen gehad in newcastle. Klein hostel wat echt super gezellig was. Helaas wel veel regen waardoor we als één grote familie aan de spelletjes moesten. Ook hebben we kennis gemaakt met Triss een vrouw van 70 uit Nieuw-Zeeland. We verstonden er weinig van met haar accent maar ook ging ze van verhaal naar verhaal. Savonds stond ze te dansen in de keuken en viel zo weer binnen met een ander verhaal, wat een vrouw.

Met zn alle weer terug naar Sydney, met zn 7e zijn we over van de groep. En wat ik echt wel een keer zou zien gebeuren, gebeurde nu al... we konden geen slaapplek vinden. Ik vond het geweldig!! Van hostel naar hostel met voor je gevoel 40 kilo op je rug. Overal maar 1 bed of helemaal vol. We waren met 7 dus gingen we maar opzoek naar een heel huis, die hadden we snel gevonden alleen weer anderhalf uur met de trein. Met de boeking was het niet helemaal goed gegaan dus het was ook nog spannend of er iemand op ons stond te wachten. Inmiddels donker en allemaal best wel moe kwamen we aan en gelukkig was de eigenaar thuis. Wat een lieve mensen!!! Volgende dag kwam hij aan de deur dat hij toch een nieuwe booking had en we eruit moesten. Rustig kregen we de tijd en bij het verlaten van het huisje nam de man ons geld niet aan. Jullie zijn jonge reizigers en kunnen het goed gebruiken zei hij. Wauw, dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Natuurlijk hebben we wel wat achtergelaten met zn alle!

En toen was het zover, SURFKAMP!! Zolang naar uitgekeken. Maandag kwamen we aan in Gerroa, langs de kust beneden sydney. Nog steeds met zn 7e, met zn alle in een hutje voor de komende dagen. Gelijk die dag onze eerste surfles. Veel uitleg en geoefen op het strand. Hoe spring je op je plank, hoe peddel je.. dan raakt de golf je en dan.. peddel peddel peddel, lift up, chickenwing, front foot en push.. surfing ninga. Ik doe het graag een keer voor als ik terug ben haha. En dan het water in. Wat is de zee hier anders, golven zo hoog en sterk en een stroming man het is al zwaar om überhaupt alleen de zee in te komen. De volgende dag dan ook al best wat spierpijn maar de dag stond weer ingepland met surfen en nog meer surfen. Wauw echt heel gaaf allemaal, moment dat je op die surfplank blijft staan echt wauw! Woensdag waren de golven echt zwaar, voor dat je het water in ging deden we altijd eerst een check, wind en waves waren de belangrijkste check punten. Die veranderde soms ook met de minuut. Donderdag was ik kapot, en erg last van mn schouder. Ik besloot 1 lesje rust te nemen en het in de middag weer te proberen maar toen...

Sprong ik het water weer in en de golven waren hoog en snel en hard en ik sprong op mn plank deed al mn stappen en toen ik me omhoog wou drukken om beide voeten op de plank te krijgen krakte ik door mn schouder heen. Ik maakte een flinke nose dive zoals ze dat noemen.. ik voelde dat het niet goed zat en ging terug naar t kamp om er ijs op te doen. Eenmaal aangekomen bij het kamp kon ik mijn arm al niet meer bewegen, ik ging stuk van de pijn. Jawel, schouder uit de kom! Hup naar het ziekenhuis samen met surfdude luke, die mij afleverde en ook weer opstapte. Zit je daar in een raar ziekenhuis, alleen. Kreeg allemaal pillen die zouden moeten helpen tegen de pijn, jaja dat werd uiteindelijk morfine! Na wat oefeningen schoot mn schouder weer op zn plek. Wel fotos gemaakt en gelukkig niks gebroken. Wel een hoop pijn! Mitella om en met een hoop zware pijnstillers mocht ik weer gaan. Surfdude Callen kwam me weer ophalen. Toch in een uur tijd 3 verschillende telefoonsnummers van surfdudes in mn telefoon staan, zo regel je dat dus haha.

Pijn word wel iets minder gelukkig maar nog wel even zoet mee. Zou vanavond alleen op pad gaan maar toch mn busrit even omgeboekt. Ik kan namelijk niet eens mn backpack tillen. Ga nog even een stukje met de dames mee. Zijn nu met zn 3e over. In de bus voor de komende 10uur, op naar Yamba en dan door naar Byron bay!!

Als ik de foto's van het surfkamp heb komen ze er snel op!!

Bye mate!

Van Sydney naar Newcastle

Hey there mate, how you doing mate, what's up mate, hou op hoor mate!

Best nog wel lang in Sydney gebleven, toch nog veel dingen die geregeld moesten worden en dat was erg fijn nog met de groep en een al snel bekende omgeving. Het surfkamp zat deze week vol dus aankomende maandag gaan we, eerst nou ik samen met een meisje gaan maar uiteindelijk heeft de hele groep zich aangemeld haha.

Voor het eerst in een hostel gepropt met allemaal verschillende mensen, een duitser een brit, een ameriaan.. heel vreemd als je wakker word en om je heen kijkt haha. Gezellig samen tandenpoetsen met de meiden van de groep, het heeft wel wat.

Volgende dag met een paar van de groep op pad gegaan en hebben we een parcour van 25km afgelegd door Sydney. Alle mooie spots gezien en flink de beenspieren getraind. Harbour bridge en sydney opera house en mooie parken. Natuurlijk in de avond de pubs opgezocht, dat kan niet ontbreken. Jammer van de prijzen wel haha. Wel ontdekt waar je koffie voor 1 dollar kan halen, en nog lekker ook.

Ook heb ik er weer een certificaat bij, mijn RSA. Zonder dit mag je niet met alcohol werken in restaurants of pubs, deze moest ik natuurlijk hebben.. na 6 uur in de schoolbanken geslaagd! Wel lastig te volgen soms met dat Australische accent haha.

Dan komt er een moment dat je denkt.. waar ga ik in godsnaam beginnen en hoe. Ik ben bij een bedrijf binnen gestapt en met een hoop resultaat, de komende weken een plan opgesteld en een bus geboekt waarmee ik helemaal tot aan Cairns kan reizen, en natuurlijk een hele planning tussendoor gemaakt. Nu dat geregeld is ben ik er weer gerust op en gaat na het surfkamp mijn avontuur alleen beginnen.

Nu ben ik met 2 meiden al vast verder gereisd naar Newcastle en komen we hier de mannen van onze groep ook weer tegen haha. We zullen elkaar nog wel eens tegen komen onderweg. Gezellig samen aan het koken en vanavond Newcastle maar eens in!

Bye mate!!

Aangekomen in Sydney, Australië!

Hallo lieve allemaal.

Wat een reis, maar ik ben er! Na het afscheid op Schiphol met de groep het vliegtuig ingestapt. Eerste tussenstop was op Dubai, wat een heel mooi vliegveld moest zijn, dat vond ik dan weer tegen vallen helaas. Na 3 uurtjes door naar Singapore, helaas weer niet kunnen slapen in het vliegtuig. Wat een weer in Singapore, bloed heet en benauwd en geen zon haha. De avond op stap en wat gegeten, de buschauffeur vertelde over klein India, dat zijn we op gaan zoeken. Aardig stuk lopen maar gevonden, de straatjes waren allemaal verlicht en er stonden grote kleurige olifanten. Mega druk maar leuk om te zien. De terug weg ging wat anders dan gepland. De groep raakte al snel uit elkaar en ik ben met 4 andere over gebleven en je raad het al, we raakte verdwaald. Zo kom je wel helemaal bij de stad van Singapore uit, helaas was ons hostel aan de andere kant. Met pijn in de voeten gelukkig wel weer thuis gekomen! Het avontuur is begonnen!

Heerlijk geslapen en op naar de bustour door Singapore. Een mooie bloementuin tot aan chinatown, toch echt een mooie, schone stad. Ze spreken 4 verschillende talen, maar toch is 60% chinees.

Toen mijn voorlopig laatste vlucht, naar sydney! Weer niet geslapen en met elke vlucht gaan we een paar uur verder in de tijd. Nu dan ook gesloopt maar toch proberen het vol te houden om wakker te blijven. Onze kamers zijn bijna klaar gelukkig, opfrissen en even kijken wat we vandaag weer gaan doen.