michelle-naar-australie.reismee.nl

Mijn dagen op Fraser island

In de bus van Hervey bay naar Bundaberg maar even een blog over het fantastische Fraser Island. De foto's staan er al op dus nog maar even het verhaaltje erbij.
Vroeg op! Na een korte nacht met een paar veren in mn rug van mijn geweldige hostel bed stond ik om half 5 al onder de douche. 6 uur verzamelen pff. Backpack moest ik achter laten en ging verder met een klein tasje spullen. Douche spullen waren toch niet nodig want een douche was er niet.

Om de hoek stonden 3 dikke jeeps waar we mee op pad gingen. Onderweg dan eindelijk wilde kangoeroes gezien!! Via een veerboot op naar het eiland. Ik zat met de meiden in de eerste auto samen met de tourguide. Chloe en ik voorin naast die vent man wat hebben we gelachen. Doof? Of hij had geen zin om te reageren? Als je al wat vroeg verstond je het antwoord toch amper haha.
De dag begon met veel info over het eiland en info over de dieren die we tegen konden komen.
Daarna gelijk een toffe route door het groen en wilde zandpaden.

Toen kwamen we aan op ons kamp. Gelukkig stond de tent al maar daar is ook alles mee gezegt. Op een yoga matje zonder kussen.. top. Lagen we dan savonds knusjes met zn 3e. Verlangde bijna weer naar dat matras met die veren in mn rug. Gelukkig hebben we het overleefd. Zelfs het op pad gaan zonder douche en helemaal onder het zand zitten went best.

Die dag reden we op het strand en landen er kleine vliegtuigjes op het strand. De piloot kwam met ons praten en vertelde dat dit maar op 2 plekken in de wereld mag op het strand. In Schotland is een plek en hier op Fraser island. En wij mochten vliegen voor een leuke prijs, het was nog vroeg maar was in één klap wakker! Hoppaaa voor ik het door had zat ik in dat vliegtuigje. Met een glimlach die niet meer van mn gezicht af te halen was de hele dag. Heel apart maar van het opstijgen voelde je niks, ineens zaten we in de lucht. Gevlogen over een heel veld met broccoli, over de butterfly lake, shipwreck gezien van boven af, het was echt zo tof! Weer een geluksmomentje!

Later op de middag zelf achter het stuur van de jeep, wat een ding en het stuur aan de andere kant! Dacht dat dat lastig zou zijn maar ging eigenlijk automatisch wel. Maar in dat zachte zand heb je alles behalve controle over die auto haha. Stuur dan ook losjes vast houden en maar met dat ding mee gaan in zn sporen. Het was wel echt gaaf, 70 km per uur op t strand haha lekker hoor!

Geen slangen of giftige spinnen gezien maar wel een dingo. Een dingo lijkt een lieve hond maar stamt af van de wolf. Hangen overal borden hoe je moet reageren als je een dingo ziet. Als je alleen loopt op t eiland moet je altijd een stok bij je hebben. Beesten zijn echt gevaarlijk. Er leven 300 dingoes op t eiland maar hebben er maar 1 gezien. Voetsporen gevolgd en daar liep er 1. Ramen dicht want hij kan er zo inspringen, snel foto's gemaakt en weer terug naar t kamp.

Tussendoor veel rivieren en meren bezocht, de 1 met van de visjes erin die aan je voeten zitten. De ander zo helder waar je door heen kon lopen. En dan Mckenzie lake, daar schijn je je zilvergoed weer als nieuw uit kunnen halen. Ook je haar wassen met alleen het water zou heel goed voor je haar zijn. Het was overal weer heel erg mooi.

Gister avond was ik kapot! Heerlijk naar bed want om half 6 in de ochtend zou mijn bus naar Bundaberg gaan. Na een tijdje te wachten schoot mij ineens te binnen dat het misschien wel pm kon zijn ipv am. Ja hoor, de bus ging 12 uur later in de avond. Maar opzoek gegaan naar goeie koffie haha. Nu dan toch wel echt in de bus, iets eerder kunnen boeken. Ook de bevestiging van het citroen plukken is binnen. Zo bij aankomst het maar eens aanhoren allemaal! Spannend.

Mochten jullie even niks horen, ik ben fruit aan het plukken!!!!

José

Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven en wat een spannende avonturen maak je allemaal mee
We vinden het super leuk om het op deze manier een beetje mee te maken
Geniet van alle mooie spannende en bijzondere dingen die je tegen komt dit gebeurd waarschijnlijk maar eens in je leven.
Heel veel succes met het citroenen plukken liefs van ons Aat en José