michelle-naar-australie.reismee.nl

Van Bundaberg naar Cairns

Hallo lieve allemaal,

Ik ben aangekomen aan het eindpunt van de oostkust, Cairns. En wat is er weer veel gebeurd in de reis hier naar toe..

Het reizen na bundaberg begon weer, met als eerste stop agnes water. Wat ik al vertelde, leuk knus hostel. Wat heb ik daar veel verschillende mensen ontmoet. Veel hippies die ontbijten met wiet maar ook een Australische man die niet kon stoppen met praten over dit land, dat vonden wij niet erg haha.

De reis ging verder naar Airlie beach, een leuk klein dorpje met heel veel winkeltjes. Vanaf hier zouden we op de boot stappen voor de tour naar de Whitsundays.
Vanaf het hostel een paar minuten lopen naar de haven. Toen de groep compleet was liepen we naar onze boot, de avatar. Grote catamaran met aan beide kanten grote zittrampolines om met de groep te chillen. Chlo en ik liepen gelijk door naar achter om ons slaap plekje te kiezen. Door een gat naar beneden springen in een hokje van nog geen 2 bij 2. Dit had ik nog nooit mee gemaakt haha wat een ervaring weer. We hebben gelachen en uiteindelijk best oké geslapen.
Bij vertrek scheen de zon al aardig, snel in smeren en genieten. Zat ik dan, samen met mn maatje voor op de boot. Genieten van het prachtige uitzicht. Niks om je heen alleen de zee en een uitzicht op eilanden en bergen.
Die dag voor het eerst gesnorkeld in de great barrier reef. Wetsuit weer aan tegen de kwallen en roggen, snorkel op en daar werden we dan gedropt. Het koraal lag echt heel hoog dus je kon niet met je benen naar beneden, alleen drijven. Toch viel het me een beetje tegen, ik had wel gehoord dat het koraal wat aan het vergaan is maar toch stiekem gehoopt veel kleur te zien. Het waren de vissen die de kleur gaven, koraal was veel bruin en licht gekleurd. Buiten dat was het nog steeds heel erg gaaf om te zien.
Hierna een plekje op zee gevonden om te overnachten. Het werd langzaam donker op de boot en er werden kennismaking spelletjes gespeeld. Trui aan want het werd fris en vooral vochtig. De één na de ander gleed uit op de boot haha, en nee ik was het eens een keer niet.
Volgende dag was een drukke dag, al vroeg vertrokken we naar de meest mooie plek op aarde, white haven beach. Prachtig strand, met een geweldig uitzicht. We liepen om 7 uur in de ochtend al naar een look out toe, geloof me om 7 uur is het al erg warm. Eenmaal boven keek ik mn ogen uit. Het verschil tussen eb en vloed is hier mega groot. Als het hier eb word blijven er allemaal zand vlagen over wat het uitzicht zo prachtig maakt. Samen met chlo hierna het hele strand over gewandeld. We kwamen veel krabben tegen en op kleine delen waar nog water ligt zelfs nog roggen. Ik vrees dat ik nog op heel veel mooie plekken ga komen maar dit was echt heeel mooi.
Snorkelen bij turtle bay, opzoek naar schildpadden. En ik heb er 1 gezien hoor, schuifelend over de bodem van de zee. Groot die beesten! Onze laatste snorkelplek was niet normaal, daar gingen we voor de vis. Toen ik met mn bril naar beneden keek schrok ik me kapot. Zoveel vis om me heen, en niet allemaal kleintjes. Jullie hadden me moeten zien met mn cameratje, ik wist helemaal niet meer wat ik nou moest fotograferen zoveel vis haha.
Die avond op de boot de perfecte zonsondergang. Ik dacht dat ik die op aruba wel had gezien maar hier vanaf een boot kijkend naar een ondergaande zon perfect tussen 2 bergen, wauw! Heel erg jammer als je de volgende ochtend weer terug vaard naar de bewoonbare wereld. Het was zo gaaf.

Vroeg op de dag weer terug in airlie beach waar we nog een dag hadden om bij te komen van ons boot avontuur. De volgende dag gingen we naar ons laatste avontuur samen. Magnetic island. Via townsville met de ferry naar het kleine island. Alweer het 3e eiland naast de ooskust voor mij. We kwamen aan bij een hostel, wauw. Weer een uitzicht waar je u tegen zegt. We sliepen in kleine blokhutjes waar we sochtends wakker werden met het geluid van de zee, kan niet beter.
Chlo en ik waren vanplan om een auto te huren en t eiland af te gaan. Tijdens de reis nog een Nederlandse jongen tegen gekomen die ook mee ging. Hoe ga ik deze dag in het kort aan jullie vertellen... dat kan niet!
We kregen een 4x4 jeep toegewezen die ongeveer nog net niet uit elkaar viel. Al snel went dat wel en scheur je er mee rond haha. Onze eerste stop was een hike omhoog naar het hoogste puntje van het eiland. Tijdens die weg wilde koalas gezien. Daar doe je het toch voor hier, super gaaf om zón beestje te zien. Tussendoor gelukkig opgevrolijkt voor die beestjes want de hike was zwaar en het was warm haha. Maar het uitzicht maakt dat het altijd weer waard, oh en het ijsje wat ik daarna heb verdiend ook haha. Hierna doorgereden naar de 3 stranden, offroad hoppaaa. Beetje actie erin, geweldig. Stranden leken alle 3 op elkaar maar overal even leuk gezeten. Aan mij om ons terug naar boven te rijden offroad, jeahhh. Een scheuren in de weg niet normaal maar dat maakte het juist heel tof.
Langs een parkieten bos gereden waar we parkieten konden voeren. Stond ik dan met nat gemaakt brood in mn hand te wachten op een vogeltje, was het maar een vogeltje... na 5 minuten werden we aangevallen door 10tallen parkieten, mn arm zat vol, ze gingen op mn hoofd zitten. Wist niet wat me over kwam hahaha.
En dan het mooiste van de dag, we gingen naar een plekje waar we wilde walibies konden spotten. Op het begin erg verlegen onder stenen maar ineens zat daar een walibi mét een kleintje in zijn bundel. We hadden gehoord dat je ze kon voeren en hadden wortels mee genomen. Ik dacht dit beestje is veel te beschermend maar zat wel dicht bij, ik moest het er op wagen.. beet een stukje wortel af en ging langszaam dichter bij met mijn hand. Voor ik het wist pakte het beestje met beide pootjes mijn hand vast en at uit mijn hand. Als je dan ook dat babytje nog kan voeren wil je niet weten wat voor gevoel dat geeft. Ik kan op het hoogste gebouw van Qld hebben gestaan, in een vliegtuigje hebben gevlogen maar dit overtreft alles. Al moet ik even niet terug denken aan de slang die ik zag liggen een rots verder.

Volgende dag mijn laatste busrit langs de oostkust want Cairns is mijn eindpunt.
In de avond nog even wat gedronken en langs de esplanade gelopen met chloé. Helaas was het toen zo ver, na 2 maanden namen we afscheid en gaan we beide een andere weg. Wat had ik elke keer zin om alleen op pad te gaan, al ging dat elke keer niet door. En nu ging het toch echt gebeuren en had ik er ineens niet zón zin meer in. Ik mis haar nu al!
Dan word je wakker, alleen. De eerste dagen opzoek naar werk en elke ochtend een andere kant op wandelen. Na 4 dagen leerde ik een meisje kennen waar ik een auto mee heb gehuurd en een paar plekken boven cairns mee heb bezocht. Verschillende board walks door een rainforrest heen, een krokodillen cruise gedaan. Helaas maar één mini croc gezien. Het was niet het seizoen. We zijn zover omhoog gereden dat we op het eindpunt van de weg kwamen, dat is heel apart haha. We kwamen uit op een strand, verlaten en zo stil, heerlijk. Ik dacht dat ik een rare vis zag.. had ik gedroomd, het was een haai. 1 meter van de kust af, niet normaal. Was wel een kleintje, een meter ongeveer maar toch!
Iedereen maar denken dat je hier nog wel met je voeten in de zee kan lopen, echt niet dus!
De dagen erna veel alleen gezeten, werk zoeken luktte niet. Dan word je een beetje verdrietig. Voor mezelf een keuze moeten maken en vertrek dan ook over 2 weken al naar Nieuw-Zeeland. Als ik daarna terug kom in Australië vind ik vast ergens werk!

Even dacht ik kerst alleen te vieren maar dat was gelukkig niet zo. Via wat berichtjes op facebook kom je zo in een leuke avond terecht, die had ik even nodig. Met 3 nederlanders, één meisje en twee jongens gezellig gebbqt. Gister dan ook weer met zn alle afgesproken en een leuke dag gehad. Komende tijd ga ik nog wat verschillende tours doen en vertel ik in mijn volgende verhaal wat meer over Cairns. Die tijd heb ik ook mijn snorkel tour en skyrail tour gedaan.

Tot snel mates!!

Reacties

Reacties

Ina

He lieverd, wat maak je toch mooie dingen mee daar, ik zie het allemaal voor me, kanaries voeren in het wild, hier zitten ze in kooitjes, en dan de walibies met kleintjes zo vertederend, de haai vind ik dan weer wat minder, maar niet meer gaan zwemmen hoor, haha. Pas goed op jezelf maar geniet vooral, dag liefie. ?????

paps

Wat een mooi verhaal weer, schat. Ik weet dat je er wel een boek over kunt schrijven dus best knap dat je dit in zo'n blog krijgt. Hopelijk is de wifi goed genoeg om nog wat foto's te laten zien. Morgen oudejaarsdag dus de volgende keer dat we appen is het voor jou al weer 2018. Veel plezier tijdens de jaarwisseling maar doe aub voorzichtig. XXX

Lindeke

He Lieverd, Wat geweldig om al je verhalen zo te mogen lezen. Ik vind het echt knap wat je doet! alleen op pad nu, ik heb echt respect voor je lieverd. Je schrijft ook leuk! :)
Ik ben zo jaloers op jou, maar je verdient het!
Ik spreek je snel!
Dikke kus en nog zo veel geniet plezier!xxxx

Mams

He, lieve schat, wat leuk om weer je blog te lezen,als we je net zelf hebben horen vertellen.En nu je in Cairns zit ook weer nieuwe leuke vrienden hebt waar je weer leuke dagen mee beleefd. We vinden het vooral leuk voor je dat je met de jaarwisseling niet alleen zit.We zetten zo de speldjes nog even bij Cairns in de buurt dan hebben we het weer bijgewerkt.Veel plezier weer en we spreken elkaar weer gauw?

José

Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt van alle dingen die je hebt beleeft
Fijn dat je de kerst dagen samen hebt gevierd
Een fijne jaar wisseling en we kijken al weer uit naar je volgende blog

Henk

Hoi kanjer (soepkip). Wat een mooie ervaringen beleef jij en beschrijf je die waardoor je het voor je ogen bijna in het echt voorbij ziet komen. Hoop dat je een leuke jaarwisseling beleefd. Ga je volgend jaar weer lezen. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active