michelle-naar-australie.reismee.nl

Perth en de westkust

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden maar de tijd vliegt hier voor mij voorbij!
Wat was ik kapot toen ik in Perth aankwam na al dat rondreizen in nieuw zeeland.
Maar het was weer tijd voor een nieuw avontuur. De westkust van australie!

Na 2 dagen veel bijgeslapen te hebben was het tijd om werk te zoeken. Binnen een dag kreeg ik een reactie. Werken bij Hello Fresh. Misschien kennen jullie het maar het is een bedrijf dat verse ingredienten aan de deur bezorgd. Aan mij ja ja, om bij mensen aan te kloppen en die boxen te verkopen. Klinkt dat niet leuk, verschrikkelijk! Maar goed, je moet wat. Ik kon gelijk beginnen dus besloot het een kans te geven. Met 10 andere in een busje op naar de wijk van die dag. Dan word je ergens gedropt met een plattegrondje en dan kan je beginnen. Begin natuurlijk erg raar maar het wende al snel. Niet leuk om de mensen te storen maar in Australie zijn de mensen erg aardig. Houden van een praatje en dat maakt het werk een stuk leuker. Al was ik er niet zo goed in haha. Verkoop praatjes aan de deur, wel goed voor mn engels haha. En natuurlijk een klein beetje geld verdiend wat ik kon gebruiken voor de westkust omhoog.

In m'n vrije weekenden in perth de leuke dingen gedaan. Zo ben ik een avond naar een park geweest waar als de zon onder gaat veel kangoeroes rond lopen. Erg tam en gewend aan de mensen. Eentje kwam er naast me zitten en keek recht in de camera toen ik een foto maakte. Wat een beesten! Een dagje naar Kings park. Flinke wandeling want het park was erg groot en daar aan vast zat de botanic garden. Lekker zweten want het is behoorlijk warm hier in Perth. Ik ben naar een strandje verderop geweest en heb de klokken geluid in de bell tower van Perth. Ook ben ik naar een eilandje verderop geweest. Rottnes island. Met de ferry naar het eiland toe en daar stond weer een mooi fietsje op me te wachten. Ik dacht, beetje fietsen en beetje aan t strand liggen want zo groot is het niet.. nou best wel. Waren een paar fietsroutes die je kon kiezen. Ik heb maar voor de grootste gekozen, het hele eiland rond. Er werd me al verteld dat het niet een vlakke route was. Des te beter, al mistte ik mijn racefiets wel op deze mooie plek. Quakkas gespot, dit zijn beestjes die alleen op rottnes te vinden zijn. Het is een soort rat maar het loopt als een kangoeroe haha erg lief. En toen zat ik hier al weer 4 weken. Perth is een stad maar niet zo druk, daar hou ik wel van. Mijn hostel zat best afgelegen dus ook lekker rustig. Toen ik al plannen aan het maken was om naar het zuiden te gaan bood het hostel een tour aan. Ik wou graag omhoog de westkust maar had geen maatje gevonden om een auto mee te huren en alleen is dat niet te doen. Zo blij dat deze tour aangeboden werd. Dan moet het zuiden nog maar even wachten.

Met een paar mensen van mijn hostel en wat andere mensen van andere hostels vertrokken we in een busje. Met Charlie, de eigenaar van mijn hostel. Hij reed de bus en zorgde voor lekker eten elke dag. Daar gingen we dan, met z'n 12e en al onze tenten. Want ja ja, 9 dagen kamperen! Wat is de westkust toch mooi. Zo anders dan wat ik hier al gezien heb. Zit vol verrassingen hier haha.
Helemaal op naar Exmouth met geweldige stops tussendoor. De eerste dag gingen we sandboarden, kan dat.. ja! Heb ik het gedaan..nee. We kregen een sandboard mee en een duikbril. Het waait nog al boven op de zandbergen. Dit is nog zacht uitgedrukt, het voelde alsof ik in een mega erge zandstorm te recht was gekomen en met dat duikbrilletje op zag ik nog steeds niks haha. En dan met dan board de berg af.. ik dacht het niet haha. Wel waren we allemaal wakker en klaar voor de trip. We kwamen langs de pinnacles. Een gebied met allemaal grote rotsen. Die kwamen ineens jaren geleden uit de grond zetten. Was erg mooi om te zien. Tegen de avond een camping gevonden en was het tijd om de tent op te zetten. Ik sliep samen met iemand uit mijn hostel. Het had wel wat zo in een tentje en eten maken en natuurlijk gezellig samen eten.
De volgende dag de tent afbreken en weer naar de volgende plek. Waar we vervolgens de tent weer op konden zetten haha. We zijn die dag naar Kalbarri natural park geweest. Een wandeling in een gorge naar beneden, naar een mooie rivier en prachtig uitzicht. Oh en had ik al verteld dat het 36 graden was? Pff zweten! En een ongename verrassing.. de vliegen. Je word er gek van, ze laten je niet met rust. Die dag nog een wandeling gedaan, naar de Window! Midden in het park heeft zich een raam gecrieerd, van rotsen. Wat een mooi uitzicht daar boven, uitkijkend op de rivier waar we eerder waren geweest.
De dag erna door naar Monkey Mia, nee geen aapjes.. maar wel dolfijnen. Op aruba heb ik al eens met dolfijnen gezwommen maar in het wild is natuurlijk ook erg gaaf. Ik dacht we moeten echt geluk hebben.. dat hadden we zeker. Tijdens je ochtend duik in de zee zwemmen ze letterlijk om je heen, geweldig!!! Die avond was het kamperen voor ervaren mensen haha, tussen de duimen in. Tent opzetten in het donker en je plasje doen boven op de duimen. Geen water, electra, wc, niks. Tijd voor een groot kampvuur en marshmellows!! Stokjes gevonden rondom de camping plek, ik vond het wel echt heel erg leuk. Minder leuk was de ochtend, het had zo hard gewaait dat mijn tent niet meer vast aan de grond stond. Toen mijn tent genootje de tent verliet waaide michelle dus weg. Ook goeiemorgen!
En eindelijk kwamen we aan in Coral bay, dit had ik op mn lijstje staan.. Snorkelen!! Heb horen zeggen dat het aan de westkust mooier is dan de Great barrier reef. Nou dat is zeker waar. Wat een vissen!!!! De dag erna weer gaan snorkelen en ook nog bij een andere plek wat zeker mijn favoriet is; Oyster stacks. Het koraal lag hoog dus de vissen zwommen echt naast je. Ik heb vissen gezien die ik nog nooit heb gezien, roggen, zeesterren en zelfs een inktvis! Ik was weer helemaal gelukkig en niemand die mijn lach nog van mijn gezicht kreeg die dag. De inktvis was best groot, hij hopte voorbij en kroog toen in zn huis/hol. Je zag z'n tentakels om hem heen, zo gaaf. Ik besloot iets dichterbij de gaan om hem te filmen toen die ineens met z'n hoofd naar buiten kwam. Met grote ogen keek die me aan en volgde waar ik heen ging. Toen ben ik maar even door gezwommen haha als ik was blijven filmpen boven z'n hoofd had hij denk ik snel wat inkt los gelaten. Maar wat gaaf om te zien, wat een andere wereld hier onder water.
En dan moet je langzamerhand weer terug.. veel mooie stranden gezien nog onderweg en bij een prachtig park geweest; Cape Range, in een klein uurtje wel 15 kangoeroes gezien. Het word bijna normaal haha. In het busje al rijdend door niemandsland, ezels, buffels, geiten, struisvogels, kangoeroes.. tof toch? Bij cape range was nog een mooie gorge te zien. Charles knife. Wij besloten dat we dit wel met de Grand canyon konden vergelijken, wat was het mooi! De hele westkust was mooi!

En toen weer terug in Perth, voelt het wel een beetje als thuis komen. Wat verlangde ik naar een bed! Maar een bed voor me alleen kon ik op m'n buik schrijven. Een vriendinnetje waar ik oud en nieuw mee heb geviert in Cairns aan de oostkust liet me weten naar Perth te komen. Maar bij mijn hostel waren geen bedden meer.. dan maar samen in bed haha. Het is wat dat reizen. Wel erg leuk om haar weer te zien.
Vandaag breng ik mijn dag door in de bieb, wat een foto's heb ik weer gemaakt. En ik moet me weer gaan voorbereiden op een nieuw avontuur.. het zuiden van Australie! Ik had een berichtje geplaatst op facebook en daar heeft een meisje op gereageerd. We hebben samen een camper gehuurd en daar gaan we samen de Great ocean road mee rijden. Spannend!!! En super veel zin in. Hoe dat is laat ik jullie snel weten! Zaterdag gaat mijn vlucht naar Adelaide en zal ik naar Melbourne rijden.

Seeeeee yah mates!

Reacties

Reacties

José

Wat een geweldig verhaal heb je weer geschreven en wat een prachtige dingen heb je weer gezien en mee gemaakt
Heel veel plezier op je volgende avontuur en tof dat je samen met het andere meisje in een camper gaat rond reizen
Liefs van ons

Lianne

Jeetje Michelle denk je alles geZien en gehoord te hebben heb je weer wat nieuws gezien! Meid wat maak je veel mee Zeg en wat een geweldige tijd heb je daar aan de andere kant van de wereld!! Je kunt straks met recht zeggen dat je heel Australië hebt gezien....( en dan heb je nog niet alles gehad....)
Wens je veel plezier in het Zuiden! Op naar je laatste maand! Geniet ervan! Groetjes Lianne

paps

Vanmiddag heb je het ons al live verteld en nu weer gelezen, wat een leuk verhaal weer. Je hebt echt talent om dit te vertellen. Ook iemand die jou niet goed kent zal veel plezier aan jouw verhaaltjes beleven. En wij beleven het met jou mee en genieten met jou mee. Geweldig allemaal !! Ik moet een week vrij nemen om straks al jouw foto's en filmpjes te bekijken. Nog een maandje en 600 gram ( jij weet wat ) wachten en dan ben je er weer. Ik kan niet wachten maar jij hebt nog een hoop te doen !! Veel plezier, schat.

Mams

Wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt met alles wat je hebt meegemaakt. En leuk om met een groep weer rond te trekken en te kamperen in een tentje voor 2personen.Wat een belevenis.En dan de volgende trip met een camper langs het zuiden.Leuk voor je dat je met iemand samen gaat.Ook weer veel plezier en doe voorzichtig

Lindeke

Oh Wauwie, kippenvel (of het komt omdat het hier zo koud is). Ben heel benieuwd naar je volgende avontuur.! Camping kopen is echt het meest idealistische daar volgens mij! Ben jaloers op je. Die het je over een jaartje of 2 graag na! Geef je me dan tips?:)
Veel plezier schatje,
XXX

Ina

Wat super allemaal schat, en genieten doe je zeker, en wat is de wereld mooi he vooral onderwater niet dat ik het heb gezien ja, alleen op plaatjes. Kijk ook altijd uit naar je volgende verhaal. Geniet er maar lekker van, want zie je gauw weer terug in Nederland. ???love you.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active