michelle-naar-australie.reismee.nl

Adelaide naar Melbourne

Hallo lieve vriendjes,

Het zit er op! Mijn laatste dag in Australie! Maar natuurlijk heb ik nog veel te vertellen over mijn trip van Adelaide naar Melbourne.

Ik kwam aan in Adelaide laat in de avond. De volgende dag zag in mijn reismaatje voor het eerst. Een nederlands meisje. Samen doorgesproken wat we wouden zien en ik heb snel een schema gemaakt hoe we konden rijden. Spannend en zo veel zin in.
Eerst die dag Adelaide nog even verkennen. Helaas viel hier niet erg veel te zien haha. Veel kerken wat erg mooi was maar het was erg rustig voor een stad. De botanical gardens maar weer opgezocht en even in rond gelopen. Ik vraag me af hoeveel botanic gardens ik tijdens mijn reis heb bezocht haha.

De volgende dag was het tijd op de campervan op te halen. Dat is toch even anders dan een auto haha. Wat een groot ding en lang en breed en help. In Adelaide gelijk de grote weg op en ik achter het stuur. Dat was wel even raar want heb hier alleen nog maar op rustige wegen of op het strand gereden. Links rijden zit al in het system en de grote van de wagen wende ook wel snel. De eerste dag was het veel rijden zonder echt iets te zien. 177 km recht door en uiteindelijk 300 km verder aangekomen op de camping plaats. Tussendoor zijn we even gestopt bij een rivier, waar geen water meer in stond haha maar het uitzicht was erg mooi. Nou dan moet er gekookt worden, we hadden 2 gaspitjes een koelkast en een wastafel met water in onze camper. Het is wel geinig hoor haha. De achterbank kon je omtoveren tot een bed wat nog best wel sliep ook. Ook dag 2 was veel rijden en met mijn vingers gekruisd hoopte ik geen kangoeroe aan te rijden. Deze trip meer dode kangoeroes langs de weg zien liggen dan dat ik ze levend heb gezien in 7 maanden. Dag 3 eindelijk in de bewoonde wereld en op pad. Mount Gambier. We kwamen langs een mooie blue lake wat is ontstaan door een ondergrondse uitbarsting in een berg. Maar ik zat maar te zoeken naar die berg die mount gambier heet. Zoveel bergen om ons heen. We kwamen uit bij een andere berg. De Mount Schank. Ik kon niet wachten om het op te gaan. Mijn reismaatje was minder enthousiast, dat woord komt niet in haar woordenboek voor volgens mij haha. Ik rende hem bijna op en eenmaal boven keek je midden in de crater van de berg. WAUWWWW en nog beter.. er was een pad aangelegt helemaal rond om te crater heen. Heeel erg tof! Eenmaal weer beneden terug naar Mount gambier. Na wat bordjes te lezen bleek dat de stad Mount gambier OP de mount gambier lag. Ja dan kan je lang zoeken he haha. De volgende stop was Cape bridgewater. De weg er naar toe was door de Bergen en super leuk om te rijden. Hier een mooi strand. Helaas zat het weer niet echt mee. Dus de hele week niet aan het strand kunnen liggen. Hiernaast lag een plekje met blowholes. Gaten/kraters in de grond en er stonden wel 20 windmolens, zou zo nl kunnen zijn met een mooier uitzicht dan wel haha. Die avond sliepen we op een betaalde camping. Dat betekende douchennnnn haha. En de campervan kon even aan de stroom, water bijgevuld en de volgende dag gingen we naar de Grampians.

Mijn favoriete plek aan het zuiden van Australie, de Grampians is een natural park. Tijd om te hiken!! Had van vele mensen over de pinnacle walk gehoord. Scheen erg mooi te zijn. Nou gelukkig wou mevrouw met me mee, anders was ik alleen gegaan haha. 2,2 km heen en 2,2 terug. Niks toch? Een kleine omweg gepakt via de Grand canyon. Wat mooi! Wat een rotsen en elke meter verder werd het mooier. Hopelijk kan ik zo nog wat foto's er bij voegen. En toen ging het stijl omhoog. er was wel een pad aangelegd maar was veel klauteren. Ik voelde me weer helemaal gelukkig. Zo mooi dat alles is en op elke mooie plek besef je even wat je aan het doen bent. Tussen hoge rotsen door naar de top. whaaah wat mooi weer. Ik ben even op het hoogste puntje gaan staan op de rand van een uitstekende rots. Dan kijk je even naar beneden en heb je helemaal niet het idee dat je zover naar boven bent geklommen.
In de middag de McKenzie falls opgezocht. Had wel foto's gezien maar het was in het echt nog mooier. Nog nooit zo'n breede waterval gezien. En omdat het zonnetje een beetje scheen was er ook nog een regenboog te zien beneden de waterval. Perfect toch!
De volgende dag nog een dagje in de Grampians. Had een korte hike route gevonden in het noorden van het park. Had geen idee wat voor wandeling het was maar mn reismaatje ging akkoord. Al was het gezelliger geweest alleen denk ik haha wat kan een mens klagen. Durfde de vraag " wat kom je eigenlijk in australie doen" niet te stellen haha. 1,2 km heen en weer terug. Nou korter kan niet toch? Al zuchtend ging ze mee. En ik dacht dat gister klimmen was, nou dit was gekkenhuis. Blijkbaar gingen we de berg op haha, Hollow mountain. Er was geen pad, alleen af en toe een gele pijl. Rotsen zo hoog dat ik soms dacht HOE kom ik hierop. We kwamen op een punt waar mevrouw niet meer mee wou. Ik liep een stukje verder om te kijken en liep vlak langs de clif van de berg. Dit kan het niet zijn dacht ik, we zijn verkeerd gelopen. Stukje terug gelopen kwamen we een Australische familie tegen. Loop maar met ons mee wij hebben hem al 10x beklommen. Voordat tante pollewop wat kon zeggen liep ik er al achteraan. Toch hadden we de goede route haha ik zei maar dit is toch gevaarlijk! Ik denk dat iemand ooit het gekke idee kreeg deze berg te beklimmen en nu ineens iedereen het doet haha. Maar proberen zo veel mogelijk aan de kant te blijven en verder klauteren. Wel echt gaaf hoor! De weg naar boven kwamen we nog een cave tegen, midden op de berg. De australische man vroeg of ik mee wou want ik moest dit zien. Tuurlijk ik ga wel mee haha. Op mn buik over de grond om onder stenen door te kruipen, door een gat heen en vervolgens weer door een gat naar boven. Het was heel mooi van binnen! Het laatste stuk naar boven liep schuin naar boven en hoef jullie bijna niet meer te vertellen dat het uitzicht prachtig was haha. Een hike als dit was ook weer nieuw voor mij, wat gaaf! Naar beneden was best lastig soms haha al die rotsen weer naar beneden. Toen was het tijd om weer helemaal naar beneden te rijden om de volgende dag aan de Great ocean road te beginnen.

De great ocean road is erg bekend. Het is 1 grote lange weg langs de zuidkust, met veel mooie stops tussendoor. Nou is het Pasen. En de mensen hier zijn helemaal gek geworden. Wat een drukte! Gelukkig doet bijna iedereen de gor vanaf Melbourne en stond de weg vanaf daar ook helemaal vast. Wij moesten naar Melbourne dus niemand op de weg haha. Wel waren alle campings al maanden volgeboekt en betekende dat dat we geen stroom meer konden krijgen. Warme yoghurt dan maar haha. Uiteindelijk heeft die het zelfs volgehouden zonder stroom. Hele mooie weg met uitzicht op de zee. Af en toe even stoppen om weer wat moois te bekijken, fotos maken en weer door. Voornamelijk rotsvormen, in een grot, een brug en de 12 Apostelen. Dat zijn stukken land die zijn afgebroken en nu rechtop in de zee staan. Het waren er 12 maar nu zijn er nog maar 7 over. Wel zitten er alweer scheuren in het vaste land dus wie weet komt er snel weer 1 bij.
De laatste 2 dagen kwamen we langs veel strandjes en wegen waar we koala's konden spotten. En dan kom je aan in Melbourne. De campervan ingeleverd en snel mijn reismaatje verlaten haha.

Dan kom je weer in een mega grote stad aan. Ik zal nooit geen stadsmeisje worden! Mezelf 2 dagen opgesloten in mn hostel ( met 17 andere op de kamer haha ) om al mijn laatste dingen eens even op een rijtje te zetten. Laatste hostels geboekt, trein ticket naar Sydney. oh ja.. en Bali! Toen had ik nog 2 dagen over en moest ik toch als kleine mier de grote stad in. Als hier de stoplichten op groen gaan nou berg je maar haha. Ik besloot de stad uit te lopen. Ander half uur lopen naar st. Kilda. Ik was net optijd voor de sunset en moest toen wachten tot het donker werd. Er is een lange pier waar als het donker is veel pinguins te zien zijn. Eerst zag ik niks, toen 1 toen 2 en toen liepen ze ineens overall! Heel klein en zo schattig. De volgende dag ging mijn trein naar Sydney pas in de avond, ik had een nachttrein geboekt. Die dag door de stad gelopen, veel straat artiesten gezien, mooie gebouwen en langs een oorlogsmonument gelopen. Indrukwekkend. En dan van de ene grote stad naar de ander. Terug waar het allemaal begon, Sydney.

Dik 6 maanden zijn voorbij gevlogen. Ik heb zoveel gedaan en zoveel gezien dat ik bijna niet meer weet hoe de oostkust er uit ziet haha. Ik heb veel nieuwe en leuke mensen leren kennen. Ik heb dingen gedaan die ik normaal gesproken nooit zou doen. Ik heb me open gesteld en ik ben zo ongelofelijk trots op mezelf en op alles wat ik heb gedaan.
Morgen vlieg ik naar Bali om mijn mooie reis af te sluiten. Mijn backpack is gepakt en ben er klaar voor. 5 dagen relaxen en natuurlijk ook nog even Bali verkennen. Na 7 maanden te hebben gereisd moet ik zeggen dat ik het leven uit een backpack graag weer even inruil voor een kledingkast.

Lieve lieve mensen, ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn blogs. Mochten jullie de foto's willen zien als ik thuis ben.. neem maar een week vrij! Ik vond het leuk om jullie zo op de hoogte te houden.

Voor de laatste keer zeg ik See ya mates!!! See ya next week!

Reacties

Reacties

Henk

Weer een super verhaal wat je geschreven hebt. Zal het gaan missen jou spontane en heerlijk geschreven relaas van je rondreis. Maar we spreken elkaar heel snel.

Paps

Bijna tranen in de ogen van jouw verhaal. En van de conclusie; volgende week ben je weer thuis. ❤?

Lianne

Oh wat heb jij een meer dan fantastische reis gemaakt Michelle! Meer dan genoten van je verhalen en foto’s. Nooit geweten dat Australië zo mooi was...je hebt me meer dan nieuwsgierig gemaakt zelf ook eens te gaan!
Wens je een leuke afsluiter op Bali toe! Even andere cultuur snuiven!
Geniet van al dat moois en dan kom ik graag een keer je foto’s bekijken!
Dank je wel dat we mee mochten genieten met de reis van je leven!!
Lianne

José

Weer een geweldig verhaal heb je geschreven en wat heb je weer mooie dingen gezien al was je laatste reismaatje iets minder begrijp ik uit je verhaal
En je word al een ervaren berg beklimster
Nu nog even heerlijk genieten en je rust pakken op Bali
En dan weer naar huis heerlijk weer nar paps en mams en je broer.
Wij hebben enorm genoten van al je mooie reis ervaringen we keken er iedere keer naar uit.
En je mag zeker super trots op jezelf zijn dat je deze reis hebt ondernomen wat een avontuur dat heb jij maar mooi gedaan en al het moois en alle ervaringen die je hebt mee gemaakt neemt niemand meer van je af.
liefs van ons Aat en José

Mams

Oh,wat een prachtig mooi verhaal heb je er weer neer gezet.Zo geniet ik elke keer een klein beetje met je mee.En ook weer vele mooie foto's, dat heb je toch allemaal zelf gedaan,Dat is ook iets waar je alleen maar trots op kunt zijn.Maar ik ben ook ongelofelijk trots dat jij dit hebt gepresteerd.Nu echt nog een paar daagjes genieten op Balie en laat je lekker verwennen dat heb je verdiend "Topper "Op het tijdstip dat ik dit stukje aan jouw schrijf, maar dan een week later heb ik je al weer lekker geknuffeld,Ik verheug me op je thuiskomst.NOG VEEL PLEZIER "SCHAT"

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active