michelle-naar-australie.reismee.nl

Cairns en weer terug naar Sydney

G'day!

Ondertussen zit ik alweer 2 dagen in Sydney maar ik had beloofd om nog wat over cairns te vertellen!

De eerste 2 weekjes gingen dus niet helemaal als gepland. Geen werk kunnen vinden en weinig vriendjes gemaakt. Pas toen ik me er bij neer had gelegd geen werk te vinden werd het ineens leuk haha. Met kerst gelukkig niet alleen en na de bbq had ik met de andere afgesproken 2 dagen later te gaan hiken! Met 35 graden.. tja je moet wat! Eenmaal aangekomen bij de botanic garden waar we onze hike gingen doen bleek het toch best warm haha. Jeroen, één van de jongens, had spontaan een gitaar gekocht. Even rustig wakker worden met wat gespeel op de gitaar, omdat dat hier gewoon kan. Eerst het vlakke gedeelte van de hike gedaan, je raad het al.. ik, en de rest ook waren nu al zeiknat van het zweet. Toen we de hike omhoog zagen zijn we omgekeerd, toedeloe! Tijd voor een ijsje haha. In de middag aan de lagoon gelegen. Openbaar zwembad langs de hoofdstraat, met uitkijk op de zee, bergen en de haven. Heel vervelend!

Toen kon ik me langzamerhand gaan klaar maken voor oud en nieuw. Via de facebook site voor dutchies in australie was er al een groepsapp aangemaakt voor de mensen die met oud en nieuw in cairns waren. Hadden een leuk groepje van 8 mensen. De 2 jongens van kerst gingen ook mee. De dag voor oud en nieuw kwam er nog een bus aan met een heleboel nederlanders. Toen was het een groep van 18! Niemand kent elkaar maar iedereen was enthousiast.
Voor het feesten begon nog even op tour gegaan, samen met jeroen en laurens. De skyrail en train via kuranda. Van papa en mama mocht ik als kerstcadeautje iets leuks uitkiezen te doen, nou dit was leuk! Met een hele oude trein door de bergen naar het dorpje kuranda. Tijdens de rit werd er van alles verteld over de trein en de rails. De geschiedenis van de bouw, de bruggen, tunnels en de mensen die er aan gewerkt hebben. In 1884 zijn ze begonnen, en er zijn veel mensen omgekomen tijdens het graven van de tunnels. Vond het heel interessant en het was ook nog eens prachtig! Heel tof zo hoog door de bergen heen, en eindelijk een waterval gezien.. 2 zelfs. The barron fall is wel 265 meter lang! Toen kwamen we aan in een klein dorpje met winkeltjes, een markt, en daar is die weer... een hike door een rainforrest. Die hebben we natuurlijk gedaan want ik had al zin in het ijsje daarna! Wat een hitte, had niet verwacht er zo last van te hebben, benauwd ook! 36 graden met een gevoelstemperatuur van 39. Hele dagen veel water drinken want je zweet zo veel dat je zo uitdroogd. De terug weg gingen we met de skyrail. Een kabelbaan over de bergen heen, zit je dan in zón schommelend bakje. Het ging ook nog best snel. Af en toe stopte die even voor het mooie uitzicht, dan ging dat bakje nog meer schommelen natuurlijk brr beetje eng! Alles voor het uitzicht hé!

Om 8 uur hadden we met de hele groep afgesproken bij de grote kerstboom aan de esplanade. Lekker wat drankjes gekocht en naar de pizzaria haha. Elkaar een beetje leren kennen, wat een groep met verschillende mensen. Heel bizar om met deze mensen oud en nieuw te gaan vieren dacht ik. Al snel had ik met 2 meiden een klik en was het met de rest van de groep erg gezellig. Een dansje naast de lagoon want er was een stage met muziek. Om 00:00 was er een vuurwerk show. Stonden we dan met zn alle af te tellen en naar t vuurwerk te kijken. Heel gek maar iedereen gaf elkaar zón dikke knuffel dat het leek alsof we elkaar al jaren kende. Heel tof. Hierna was er nog een feest waar we kaarten voor hadden gekocht. Tijd voor champagne!!! Samen met Inez heb ik het laat gemaakt, diehards! Half 7 lag ik dan eindelijk in bed!

Heel vervelend om de volgende dag uit te brakken in de lagoon haha. Hier in cairns en vooral langs de lagoon zitten veel aboriginals. Die mensen komen hier oorspronkelijk vandaan, als eerst! Een groot welkom geven ze je niet. Ze zijn ook vast niet allemaal blij met de backpackers. Ze hebben echt bepaalde plekken waar alleen hun mogen komen in Australië en je hoeft het dan ook niet te proberen wel op hun terrein te gaan. Ze zijn vooral erg op de natuur gericht en beschermen alles wat van ''hun'' is.

Na nog een paar gezellige dagen ging afgelopen zondag mijn vlucht naar Sydney. Eenmaal weer hier kende ik alles nog goed en wist ik zo weer de weg overal heen. Ik was blij uit die hitte weg te gaan van cairns, het regen seizoen begon ook flink dus ging perfecte tijd weg. Ik zette één stap buiten in sydney en ging stuk! Bloedheet. Ik snapte er niks van. Wat bleek nou.. heetste dag in sydney sinds 18honderd nog wat. 47 graden gemeten.. heb ik weer!

Voordat ik naar Nieuw-Zeeland ga wou ik hier in sydney nog 2 dingen doen. Naar de Blue Mountains. 3 maanden geleden met de groep een poging gedaan maar toen was het bewolkt en regende het, dan zie je niks. Nu was het beter. Ging ik dan, alleen op pad. Met mn sexy spijker broek tot aan mn knieën want dat loopt zo lekker, mn wandelschoenen en vergeet m'n rugzakje niet, hoppaaa. In een hop on/off bus gestapt uiteindelijk vanaf katoomba. 2 uur vanaf sydney!
Bij een punt uitgestapt en vanaf daar ben ik gaan wandelen langs andere punten. Hike van een uur. Het weer was perfect dit keer (wel 32 graden), ik kon alles zo goed zien. Wat een bergen en rotsen en een toffe route om te lopen zo langs alles heen. Liep soms echt op het randje van een berg. Ook de three sisters gezien, dat zijn 3 gigantische rotsen naast elkaar. 2 uur later weer op het busje gestapt en ben ik tussendoor nog uitgestapt bij de leura cascades, watervalletje gezien!
De dag afgesloten met sushi, eindelijk!!! Na 3 maanden heb ik daar zó van genoten haha. Vers en 3xzogroot als ik nederland. Samen met bodil gegeten, oud collega van inntel. Leuk om haar werk verhalen te horen van in Sydney.

En dan het 2e.. de barista cursus. Om 7:30 liep ik de stad al weer door. Eerst 3 uur theorie en alle koffie's geoefend. Veel herhaling voor mij maar wel weer leuk. De koffie namen zijn hier ook anders dus dat is even wennen. Waar maak je tegenwoordig nog de koffie en de melk zelf in nederland? Hier overal, daarom is de koffie ook zo lekker hier! Goede bijscholing gehad over de juiste maten en temperaturen. Moet zeggen dat melk opschuimen met de hand voor mij ook even geleden was haha maar gelukkig niet verleerd. Hierna had ik me nog ingeschreven voor de art class. Figuurtjes maken in de koffie. Dit had ik nog nooit gedaan, heel leuk om te doen. Sommige dingen zijn helemaal niet zo moeilijk en de makkelijkste dingen gaan vaak het moeilijkst haha. Dingen met chocolade gedaan maar ook vanuit de koffie zelf met melk de figuren gezet. Leuke dag en weer een certificaat binnen!

Mijn spullen zijn weer gepakt. Ik ga nog een paar mooie fotos voor jullie uitzoeken voor op de blog en dan pak ik het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland!! Whaaaah spannend!!

See ya mates!

Reacties

Reacties

paps

Genoten van je verhaal en van de prachtige foto's. De rest van het jaar heb je straks nodig om fotoboeken te maken. Haha, ik hoor je nu al mopperen omdat het een fotoboek van 200 pagina's gaat worden. We gaan straks een filmavond, o nee, filmdag organiseren. Veel mooie , veilige kilometers in Nieuw Zeeland en wat de foto's betreft; schieten maar !! :-)

Coen en Jacq

Wat een leuke verhalen allemaal, en inderdaad we zijn erg benieuwd naar alle foto’s. Neem alles goed in je op, dit is een ervaring voor de rest van je leven ?

Mams

Lieverd wat heb je al veel gedaan en gezien en een mooie foto's gemaakt.Je hebt in Cairns dan geen werk kunnen vinden, maar wel veel leuke dingen gedaan, die ze jouw niet meer afpakken.En bij jouw terug komen in Sydney nog naar de Blue Mountains had je goed weer. En leuk voor je dat je de basristacursus hebt gedaan.Ik ben benieuwd ik ga wel bij jouw in de leer lijkt me wel leuk!!!! Veel plezier in Nieuw Zeeland en geniet ervan.De foto's zien we wel weer verschijnen.?

José

Hoi Michelle beetje late reactie maar wat heb je weer een mooi reis verhaal geschreven je laat ons iedere keer weer een beetje mee genieten
En ik vind het nog steeds zo knap van je dat je alleen op pad gaat.
Hopelijk ga je in New Zeeland weer heel veel mooie dingen zien en geweldige avonturen beleven
Veel plezier liefs van ons Aat en José

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active